فاجعه فقر و فساد و گرانی افسارگسیخته جامعه را به مرحلهای از نابودی اقتصادی و از هم گسیختگی اجتماعی رسانده است که تمامی اقشار مردم اعم از کارگران، زنان، دانشجویان، معلمان، پرستاران، بازنشستگان و کل طبقه حقوقبگیر و فرودستان جامعه تاب کنارآمدن با این همه فجایع نشأت گرفته از فروپاشی اقتصادی و بیتوجهی حاکمیت به حقوق انسانی و زندگی مردم را از دست دادهاند.
لذا در پاسخ به این فقر و فلاکت روزافزون تنها گزینهای که برای برونرفت از وضعیت اسفبار کنونی در مقابل مردم قرار دارد اعتراضات و اعتصابات سراسری علیه شرایط سخت و غیرقابل تحملی است که زندگی اکثریت جامعه را به ورطه تباهی و مرگ کشانده است.
آنچه امروز در کف خیابان شهرهای مختلف ایران میگذرد بیان درد مشترک عموم مردم در اعتراض به حاکمیت دزد سالار و رانتخوار سرمایهداری دلال مسلک ایران است .
با درک عمیق این شرایط فلاکتبار حمایت همه جانبه خود را از خواستههای به حق و قانونی عموم مردم اعلام میداریم و هر گونه اعمال خشونت علیه معترضین به ستوه آمده را محکوم نموده و متحد و هم صدا با آنان فریاد میزنیم:
گرانی و تورم، بلای جان مردم
اعتراض و اتحاد، علیه فقر و فساد
انجمن صنفی فرهنگیان شاغل و بازنشسته کرمانشاه
۱۳ دی ۱۴۰۴




