شاهزاده رضا پهلوی در مصاحبه با شبکه «سیانان» با اشاره به حضور میلیونی مردم در خیابان و همبستگی بیسابقه آنها، تأکید کرد که با تضعیف نیروهای سرکوبگر، فرصت برای رسیدن مردم به هدف نهایی فراهم خواهد شد.

در این مصاحبه که ۲۴ ژانویه (چهارم بهمن) منتشر شد، او با اشاره به خستگی نیروهای سرکوب و ریزش در بدنه نیروها، گفت برخی از مأموران بر سر کار حاضر نشدهاند و حتی رژیم چند مأمور نیروی انتظامی که از سرکوب امتناع کرده بودند را کشت؛ همچنین یادآور شد با تضعیف توان سرکوب رژیم، فرصتی نهایی برای مردم فراهم میشود تا کار را به پایان برسانند.
شاهزاده رضا پهلوی در ادامه تاکید کرد ایرانیان برخلاف رژیم حاکم، همواره خواهان بهترین روابط با جامعه جهانی بر پایه اصول دموکراتیک بودهاند.
او افزود: :اعتراضات مردم ایران یک انقلاب واقعی و فراتر از مرزهای ایران بود اما متاسفانه رژیم یک جنگ علیه شهروندان خود را آغاز کرده است.»
رضا پهلوی گفت که پیامی که مردم از او خواستهاند منتقل کند این است که «ما تنها برای خود نمیجنگیم بلکه برای بشریت و آزادی در سراسر جهان میجنگیم.» او با اشاره به سخنان ترامپ مبنی بر این که سرکوب معترضان ایران با «ضربهای بسیار سخت» مواجه خواهد شد، افزود که اگر این اقدام واقعا انجام شود، به مردم فرصت دیگری خواهد داد تا در نهایت کار را تمام کنند.
سیانان که رسانهای متمایل به حزب دموکرات آمریکا شناخت همیشود در گزارش دیگری با اشاره به خیزش مردم ایران علیه حکومت به نقل از مردمی که در اعتراضات شرکت کرده بودند نوشت: «رضا پهلوی از ایرانیان خواست از ساعت ۸ شب به خیابانها بیایند. بسیاری از کسانی که اعتراض کردند، شعارهایی در حمایت از او سر دادند.»

