حمایت از مواضع فریدریش مرتز صدراعظم آلمان علیه جمهوری اسلامی

شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۴ برابر با ۱۲ ژوئیه ۲۰۲۵


با عرض احترام خدمت جناب آقای فریدریش مرِتز،
صدر اعظم محترم آلمان

ما جمعی از انجمن‌های مقیم آلمان، ایتالیا، انگلستان، کانادا و آمریکا بدینوسیله مایلیم موضع خود را در خصوص برخی واکنش‌ها به سخنان اخیر جنابعالی اعلام نماییم.

شکایت‌ها و انتقادهایی که از سوی تعداد محدودی از افراد علیه شما مطرح شده، به هیچ‌ وجه نمایانگر دیدگاه اکثریت ایرانیان مقیم آلمان نیست. این افراد سخنگوی جامعه‌ی بزرگ، متنوع و آگاه ایرانی‌- آلمانی نیستند، و دیدگاه‌های آنان نباید به‌ عنوان نظر عمومی‌ ما یا ملت شریف ایران تلقی گردد.

ما سخنان شما را در راستای محکومیت رژیم جمهوری اسلامی ایران درک کرده و از آن حمایت می‌کنیم. جمهوری اسلامی یک حکومت اقتدارگرای مذهبی و دیکتاتوری‌ست که طی ۴۷ سال گذشته، با سرکوب خشونت‌آمیز مطالبات مدنی، اجتماعی و سیاسی مردم ایران، چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داده است.

این رژیم مسئول اعدام‌های گسترده، سرکوب آزادی بیان، سرکوب خونین اعتراضات مسالمت‌آمیز مردمی، و نقض سیستماتیک حقوق بشر در ایران است. قربانیانی چون مهسا امینی، نیکا شاکرمی، و هزاران زن و مرد جوان دیگر، تنها نمونه‌هایی از جنایت‌های بی‌شمار این حکومت علیه ملت ایران هستند.

مردم ایران همواره خواهان یک نظام دموکراتیک، سکولار، قانون‌مدار و همسو با ارزش‌های جهان آزاد بوده‌اند؛ نظامی که بر اساس احترام به کرامت انسانی، آزادی بیان، برابری حقوقی، و عدالت اجتماعی بنا شده باشد.

از دیدگاه ما، تقابل کنونی، نبرد میان دولت اسرائیل و رژیم جمهوری اسلامی است؛ رژیمی‌که آشکارا و بطور مداوم از حذف موجودیت کشور اسرائیل سخن گفته و برای آن تلاش کرده است. این درگیری به‌ هیچ‌ وجه جنگی میان مردم ایران و اسرائیل نیست. ما باور داریم که مواضع قاطع و صریح شما علیه رژیم جمهوری اسلامی بوده و نه در مخالفت یا توهین به ملت شریف ایران است.

همچنین، ما به‌ صراحت اعلام می‌کنیم که مسیر آینده‌ی ایران باید از راه همبستگی با مردم ایران و حمایت از نیروهای اپوزیسیون ملی و دموکراسی‌خواه بگذرد. ما به‌ ویژه از رویکرد شفاف، صلح‌جویانه و مبتنی بر اراده ملی شاهزاده رضا پهلوی، رهبر اپوزیسیون ملی ایران، حمایت می‌کنیم.

ایشان با درایت، دو مسیر رایج و بن‌بست‌ساز را رد کرده‌اند:

گفتگو و مماشات با رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی
و جنگ و درگیری نظامی

در عوض، گزینه‌ی سوم را مطرح کرده‌اند:

ارتباط مستقیم، گسترده و مستمر با مردم ایران و حمایت واقعی از اپوزیسیون ملی، با هدف رسیدن به گذار مسالمت‌آمیز به یک نظام دموکراتیک و آزاد.

ما بر این باوریم که تنها با حمایت عملی، اخلاقی و سیاسی از مردم ایران و نمایندگان واقعی آنها در اپوزیسیون، می‌توان راهی پایدار، انسانی و روشن برای آینده ایران و همچنین صلح در خاورمیانه گشود.

با احترام و آرزوی توفیق

جمعی از سازمان‌ها وانجمن ها

۱-انجمن ایران و آلمان
۲-سازمان زن آزادی
۳-سازمان نهاد مردمی‌
۴-سازمان اقدام برای ایران
۵-حزب ملی ایران
۶- نهاد پیمان نوین شکوفایی ایران
۷-انجمن نور ایران
۸-موسسه ترویج جامعه
۹-انجمن حقوق بشر ایرانیان و متحدانش
۱۰-انجمن ملی سلامت رازی

 

برای امتیاز دادن به این مطلب لطفا روی ستاره‌ها کلیک کنید.

توجه: وقتی با ماوس روی ستاره‌ها حرکت می‌کنید، یک ستاره زرد یعنی یک امتیاز و پنج ستاره زرد یعنی پنج امتیاز!

تعداد آرا: ۱۱ / معدل امتیاز: ۳٫۹

کسی تا به حال به این مطلب امتیاز نداده! شما اولین نفر باشید

لینک کوتاه شده این نوشته:
https://kayhan.london/?p=381702