در این روزها، در واحد دو قزلحصار، صدها زندانی محکوم به اعدام با لبهای دوخته و بدنهای بیرمق ایستادهاند.
اعتصابشان فریادی است علیه مرگ، علیه بیعدالتی، علیه حکومتی که بجای نان و کار، طناب و چوبه دار میدهد.
من، به عنوان یکی از زندانیان سیاسی این زندان، با تمام توان از این حرکت انسانی حمایت میکنم.
زندانیان مواد مخدر، همانهایی که این حکومت نامشان را در فهرست مرگ میگذارد، قربانیان فقر و فساد همین سیستماند. آنها هم یکی مثل ما هستند، یکی مثل همه، جانهایی که حق حیات با کرامت و با عزت دارند، آنها محصول سیاستهایی هستند که زندگی را از مردم گرفته است.
اعتراض آنان، اعتراض به کل نظام مرگ است؛ نظامی که بجای درمان ریشههای فقر و فساد، طناب را راه حل میپندارد. اما امروز، صدای این زندانیان از دیوارهای قزلحصار فراتر رفته و به وجدان همه ما رسیده است.
ملت شریف ایران،
اجازه ندهید چهارم مرداد خونین دیگری در این زندان و زندانهای دیگر تکرار شود. آن روز که گارد ویژه به بند زندانیان سیاسی یورش برد و دو انسان را به سوی چوبه دار بردند.
با توجه به حضور نیروهای گارد و نوپو و سابقه سرکوب خونین زندانیان، این بیم وجود دارد که زندانیان معترض واحد ۲ قزلحصار به سختی سرکوب شوند. نگذاریم این اتفاق بیفتد.
اجازه ندهید دوباره خون بیگناهی ریخته شود و بعد، نامش را «حکم» بگذارند.
«نه به اعدام» یعنی هیچ قدرتی حق ندارد جان انسان را بگیرد.
نه به اعدام، یعنی آری به زندگی، به عدالت، به آیندهای که در آن مرگ، پاسخ هیچ مسئلهای نیست.
رضا محمدحسینی
زندان قزلحصار
۲۵ مهر ۱۴۰۴





