مقدمه:
پیام شهریار ایران:
در خارج از ایران، تمامی سفارتخانهها و کنسولگریهای ایران، متعلق به ملت ایران است، و زمان آن رسیده که به جای پرچم ننگین جمهوری اسلامی، با پرچم ملی ایران مزین شوند. ما در آستانه بازپسگیری ایران عزیز از جمهوری اسلامی هستیم.
۲۱ دیماه ۲۵۸۴ شاهنشاهی
۱۱ ژانویه ۲۰۲۶ ترسایی
بیانیه:
با اتکا به پیام شهریار ایران
رضا شاه دوم پهلوی
نمایندگیهای رسمی ایران در خارج از کشور، نه مِلک یک حکومت، بلکه امانت ملت ایران هستند.
هیچ نظام سیاسی، بهویژه حاکمیتی که مشروعیت خود را نزد ملت از دست داده، مالک تاریخ، اسناد و حافظهء یک کشور نیست.
ملت ایران اکنون در آستانهء تعیین تکلیف نهایی با جمهوری اسلامی قرار دارد. این واقعیت، نه یک ادعا، بلکه برآیند سالها مقاومت، جانفشانی و ارادهء آشکار ملی است؛ واقعیتی که از خیابانهای ایران تا وجدان جهانی بازتاب یافته است.
در چنین مقطعی، کارکنان سفارتخانهها و کنسولگریهای جمهوری اسلامی در خارج از کشور، در برابر یک انتخاب تاریخی و اخلاقی قرار دارند.
این بیانیه نه فرمان است، نه دستور اداری.
این هشدارِ مسئولیت و دعوت به انتخاب درست است.
الف- مسئولیت تاریخی اسناد
کلیه اسناد، مدارک، آرشیوها و دادههای موجود در نمایندگیهای ایران در خارج از کشور اعم از اداری، مالی، کنسولی و اطلاعاتی متعلق به ملت ایران است.
هرگونه امحا، دستکاری، انتقال غیرقانونی، یا پنهانسازی هدفمند
نه اقدام اداری، بلکه خیانت به امانت ملی تلقی خواهد شد و در
حافظهی تاریخی ملت ایران ثبت میشود.
ب-مسئولیت اخلاقی کارکنان
هر فردی که خود را نه خدمتگزار یک نظام، بلکه خادم ایران میداند، موظف است در این مقطع حساس:
از هر اقدامی که به نابودی اسناد یا تضییع حقوق ملت بینجامد پرهیز، و در چارچوب وظیفهی انسانی و ملی، از میراث اداری و حقوقی کشور صیانت نماید
بیطرفیِ منفعلانه در برابر تخریب اسناد، بیطرفی نیست؛ مشارکت غیرمستقیم در خیانت به کشور و ملت است.
پ- دعوت به انتخاب آگاهانه
پیام اخیر شهریار ایران، رضا شاه دوم پهلوی، فراخوان خشونت یا انتقام نیست؛
فراخوان مسئولیتپذیری، گذار منظم و حفظ ساختارهای ملی برای ایرانِ پس از جمهوری اسلامی است.
این بیانیه، کارکنان نمایندگیها را به انتخابی روشن فرا میخواند:
ایستادن در سمت ملت و تاریخ یا ماندن در حاشیهی نظامی که در حال فروپاشی است.
هیچکس مجبور به قهرمان بودن نیست، اما هیچکس هم از پاسخگویی به انتخاب خود معاف نخواهد بود.
ج- ایران پس از گذار
در ایرانِ پس از جمهوری اسلامی، معیار قضاوت نه وابستگی پیشین، بلکه رفتار امروز خواهد بود.
امانتداری، پرهیز از تخریب، و ترجیح منافع ملت بر بقای یک نظام نامشروع، اینها مسیر عقل، اخلاق و آینده است.
این بیانیه، ثبت یک هشدار است؛ و همزمان، گشودن دری برای انتخاب درست.
تاریخ ایران، این لحظه را فراموش نخواهد کرد.
در پایان اعلام میگردد که رونوشت این بیانیه به طور رسمی به وزارت امورخارجه کشورها و نیز سفارتخانه رژیم جمهوری اسلامی در کشور مزبور ارسال خواهد شد.
پاینده ایران
جاوید شاه
گروهها و سازمانهای امضا کننده بیانیه:
– خانه مشروطه ایران ( لندن )
– انجمن ایرانیان پیرو رهبری رضا شاه دوم پهلوی
– اتاق بازرگانی ایرانیان و آمریکائیان در شمال کالیفرنیا( ساکرمنتو)
– نهاد پیمان نوین شکوفایی ایران
– جبهه ملیگرایان ایران
– گروه گارد جاویدان
– گروه ایران جاویدان
– حزب ایرانیان کُرد میهنپرست
– گروه همگرایی فرانکفورت
– سازمان ایرانیان پادشاهیخواه Iranian Monarchists در کانادا
– سازمان هواداران پادشاهی پارلمانی
– انجمن حقوق بشر ایرانیان و متحدانش
– سازمان سرباز




