مهدی انصاری، وکیل دادگستری، به پنج سال زندان و دو سال ممنوع‌الخروجی محکوم شد

- مهدی انصاری در دادگاه انقلاب شیراز به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» به پنج سال زندان و دو سال ممنوعیت از خروج از کشور محکوم شده است.
- این وکیل دادگستری حدود چهار ماه پیش با یورش نیروهای وزارت اطلاعات به خانه‌اش در شیراز بازداشت شده بود.
- در ماه‌های گذشته شماری از وکلای دادگستری استان فارس بازداشت و با پرونده‌سازی نهادهای امنیتی روبرو شدند. 
- بهار صحرائیان ۲۶ اردیبهشت‌ماه، هنگام مراجعه به دادگاه انقلاب شیراز برای رسیدگی به پرونده یکی از موکلانش بازداشت و به مواردی چون «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «نشر اکاذیب» متهم شد.
- الهام زراعت‌پیشه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۵ در شیراز بازداشت شده است. او در حالی بازداشت شد که برای رسیدگی به پرونده یکی از موکلانش به دادسرای اجرای احکام مدنی شیراز مراجعه کرده بود و مقابل ساختمان این دادسرا بازداشت شد. 

یکشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۵ برابر با ۳۱ مه ۲۰۲۶


مهدی انصاری، وکیل دادگستری ساکن شیراز، به پنج سال حبس و دو سال ممنوع‌الخروجی محکوم شد. این وکیل دادگستری چهارماه پیش بازداشت و اکنون با سپردن وثیقه ۵ میلیارد تومانی به طور موقت و تا زمان اجرای حکم آزاد شده است.

مهدی انصاری، وکیل پایه یک دادگستری و عضو کانون وکلای دادگستری فارس و کهگیلویه و بویراحمد، با سپردن وثیقه پنج میلیارد تومانی به‌صورت موقت از زندان آزاد شد.

منابع حقوق بشری گزارش دادند مهدی انصاری به تازگی در دادگاه انقلاب شیراز به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» به پنج سال زندان و دو سال ممنوعیت از خروج از کشور محکوم شده است.

این وکیل دادگستری حدود چهار ماه پیش با یورش نیروهای وزارت اطلاعات به خانه‌اش در شیراز بازداشت شده بود.

مهدی انصاری از جمله وکلای فعال در پرونده‌های سیاسی و حقوق بشری به شمار می‌رود و طی سال‌های گذشته وکالت شماری از خانواده‌های دادخواه، بازداشت‌شدگان اعتراضات و زندانیان سیاسی را بر عهده داشته است.

در ماه‌های گذشته شماری از وکلای دادگستری استان فارس بازداشت و با پرونده‌سازی نهادهای امنیتی روبرو شدند.

در آخرین مورد بازداشت وکلای دادگستری در استان فارس، بهار صحرائیان ۲۶ اردیبهشت‌ماه، هنگام مراجعه به دادگاه انقلاب شیراز برای رسیدگی به پرونده یکی از موکلانش بازداشت شد.

خبرگزاری «هرانا» گزارش داده بهار صحرائیان روز یکشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه، پس از تفهیم اتهاماتی از جمله «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «نشر اکاذیب»، به زندان عادل‌آباد شیراز منتقل شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «هرانا» خانواده بهار صحرائیان برای تعیین وثیقه و آزادی موقت او پیگیری‌هایی انجام داده‌اند، اما مقام‌های قضایی تاکنون با این درخواست‌ها موافقت نکرده‌اند.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این وکیل دادگستری به خبرگزاری «هرانا» گفته او از زمان بازداشت هیچ ملاقاتی با اعضای خانواده خود نداشته و همچنان بدون تعیین تکلیف قضایی در زندان نگهداری می‌شود.

همچنین الهام زراعت‌پیشه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۵ در شیراز بازداشت شده است. او در حالی بازداشت شد که برای رسیدگی به پرونده یکی از موکلانش به دادسرای اجرای احکام مدنی شیراز مراجعه کرده بود و مقابل ساختمان این دادسرا بازداشت شد.

الهام زراعت‌پیشه پیشتر در جریان اعتراضات سراسری در سال ۱۴۰۱ نیز برای مدتی بازداشت شده بود.

 

 

 

 

برای امتیاز دادن به این مطلب لطفا روی ستاره‌ها کلیک کنید.

توجه: وقتی با ماوس روی ستاره‌ها حرکت می‌کنید، یک ستاره زرد یعنی یک امتیاز و پنج ستاره زرد یعنی پنج امتیاز!

تعداد آرا: ۰ / معدل امتیاز: ۰

کسی تا به حال به این مطلب امتیاز نداده! شما اولین نفر باشید

لینک کوتاه شده این نوشته:
https://kayhan.london/?p=402707